Aku Nak Benda Ni!!

12:10 PM 18 Comments A+ a-

Sumpah aku rasa nak menangis. Dari hari isnin dah aku geram sangat dengan benda alah yang aku baru jumpa dalam youtube petang isnin kemarin semalam. Sejak aku tengok benda tu, aku memang nak sangat benda tu ada dalam tangan aku. Actually aku sebenarnya nak tengok handbag yang orang tu guna. Sebab aku ada order sebijik macam beg dia. But end up i fall in love with her journal! Lepas tu mulalah misi pencarian journal begitu which they called it as planner or organizer. Then i end up with the brand name Filofax dan Vanderspek. Then aku stumbled lagi upon filofax setup etc tu semua. Orang gila buku memang macam ni! Sila tengok gambar filofax aka planner setup dibawah ni.







CANTIKKKKK KANNNNNN?! BESTTTT KAN?!

But sadly Filofax punya brand aku rasa takde jual kat malaysia. Dan nak cari sebiji macam Filofax kat miri ni pun susah sebab miri takde banyak kedai buku. Yang aku selalu pergi pun Popular je. But macam aku tak pernah tengok dorang supply planner macam ni. Paling pun planner yang kulit keras dan buruk iteww. 

Aku ada visit Filofax punya offical website. Dan aku ada tanya mereka whether dorang ada buat shipment ke malaysia atau tak. Mereka cakap ada! But guess what, the price jangan tanya lah! The cheapest one is 30 pound sterling. Bila convert ke RM jadik 160 hengget. Belum lagi tambah postage fee and tax and blablabla apa semua. Gila ke nak habiskan duit semata-mata kerana sebuah Filofax?! Kalau aku kaya takpe jugak. Hewhewhew. 

Since kawan aku dari sabah akan datang esok, so aku suruh dia cari journal yang lebih kurang sama macam ni kat kota kinabalu. Sebab sana ada jugak banyak kedai buku lah. Hopefully ada lah! Kalau takde, hmm, ade tak siapa-siapa yang berdekatan dengan bookstore kinokuniya ke, borders ke, apa-apa kedai buku di semenanjung lah, kalau korang ada singgah korang tolonglah survey untuk sayaaa. Puhleaseeee! 

Dan paling aku tak sabar nak tunggu Daiso bukak kat miri. Soon yeay sooon! Boleh aku beli macam macam planner starter kit kat sana. Before aku beli semua benda tu, mesti la kena ada journal tu dulu. Uwaaaa dimanakan ku cari sebiji sama macam Filofax?! 

Please korangg, kalau korang ada tertengok ke yang sama macam ni, do tell me! Im serious. Anything for books! Nak nangis sebab aku nak sangat benda ni. Okay okay okay? Kita kan geng x'D

Its my new obsession! 

xx


18 comments

Write comments
Aqilah Azmi
AUTHOR
January 14, 2015 at 12:33 PM delete

Ok ill search this for u ok huhi
Tapi sumpah cantik qila tahan nafsu senanya nii omgg hahaahahahahahahah

Reply
avatar
Aqilah Azmi
AUTHOR
January 14, 2015 at 12:33 PM delete

Menyesal aku dtg blog ko kak

Reply
avatar
Aqilah Azmi
AUTHOR
January 14, 2015 at 12:33 PM delete

Hahahaha eh daisooo alahai jauh malas nak gi midvalley uiii

Reply
avatar
Afiqah Azmee
AUTHOR
January 14, 2015 at 12:35 PM delete

im a sucker when it comes to planner too. cuba tengok hashtag #sayajualplanner kat instagram.

Reply
avatar
Eny Abdullah
AUTHOR
January 14, 2015 at 12:38 PM delete

comelnyeee! akak pun teringin satu!

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
January 14, 2015 at 1:56 PM delete

hahahahaaha sorryyyyyy xD

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
January 14, 2015 at 1:57 PM delete

hewhhew. sound2 kite kat sini kalau ada okayyy :D

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
January 14, 2015 at 1:57 PM delete

sini tak lama lagi buka yeayyyyyy :D

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
January 14, 2015 at 1:59 PM delete

dari hari isnin tu sy cari tak ada!! its like a miracle bila cari hari ni tiba2 ada pulak hahaha. but tak byk choice and limited rasanya. uwaaaa dah spam seller tu but she's not on the line xD

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
January 14, 2015 at 1:59 PM delete

kannnnn? huhuhuhuh. akak kalau ada jumpa mcm ni gak sound2 la kite ye :'D

Reply
avatar
Ajim
AUTHOR
January 14, 2015 at 2:01 PM delete

Oh girl2 mmg minat la benda cmni. Kami laki memang cari perca kertas jeee hahahaha

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
January 14, 2015 at 2:21 PM delete

hihihi of course lerrr :P

Reply
avatar
budakvanilla
AUTHOR
January 14, 2015 at 6:29 PM delete

alaaaa. nak jugak. memang suka sangat part buku2 nie. T^T
cari kat ebay. hehehe. :D

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
January 15, 2015 at 8:13 AM delete

ebay mahal gilossss. kalau dah include postage fee lagilah mahal nak gilaaa uwaaaaa

Reply
avatar
anamizu
AUTHOR
February 5, 2015 at 9:39 PM delete

fulamak kiut gila! rawrrr!

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
February 12, 2015 at 5:01 PM delete

Sis, saya kat UK nie, nampak banyak filofax kat sini. Mmg boleh tahan juga harganya.

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
February 12, 2015 at 5:06 PM delete

Btw, if you want to have my info..can visit my IG mizz.sophisticated..dengan gambar ala2 diva..Tapi seriously I pun confuse nak jual berapa coz nak bawak balik banyak2 bukan ringan & duit M'sia yang kecik sekarang..huhu

Reply
avatar
Mimi Wahidah
AUTHOR
February 13, 2015 at 4:12 PM delete

Cuba tengok dekat kinokuniya. Rasanya kinokuniya ada jual Filofax. Saya pun sejak dapat Starbuck planner dari kawan saya, saya mula minat nak 'ber'planner ni. Saya minat Filofax, Kikki K, dan Erin Condren. Tapi semuanya mahal-mahal :(

Reply
avatar