Precious Friend

10:01 AM 2 Comments A+ a-

If you ever read my previous entry, i ada mentioned about my long distance friend. He is so far the best long distance friend i ever had. Bila aku cakap aku sedih, mesti dia akan marah dan teruslah aku kena ceramah oleh dia. Ceramah agama lagi tu okayy. Huhuhu. 

Aku kenal dia dari facebook. Aku cari la group mana yang berkenaan, then i just add random people dari sana. Hahahahaa jangan hairan sebab aku memang suka berkawan dengan stranger. Especially people from other countries. Dari stranger tu la akan jadi kawan kan? But be careful, fakers are everywhere! Aku terus direct inbox dia cakap nak berkawan dengan dia. And then mulalah sesi berkenalan. Haahahaha. Aku dengan dia lahir dalam tahun dan bulan yang sama. So coincidence kan? Dia lahir pada 10th October whilst aku on 24th October. Hiks. He lives so far far far away. In macedonia. Aku cakap kat dia, nanti kalau dia kaya datang la pi malaysia. Hahahaa. In your dream, echa! xD 

So lately ni aku banyak meluah dengan dia. But not that details since aku tahu yang dia akan marah. So aku cakap jelah aku sedih. Tak payah aku nak explain banyak sangat, terus dia bagi kata-kata yang papppp terasa macam kena satu penampar yang menyedarkan aku hahahaaa!


Haa nampak serious kan dia? Hahahaaha. Somehow his words soothes me. Automatik terus berhenti menangis. Sebab kata kata dia betul jugak. Why do i need to cry so much in this wordly life? Everything is temporary je pun kan. Huhuhu. Another side of him is he is actually a funny guy. Dalam dia serious tu dia pandai jugak bergurau. :D

Hahahaa. He gets envy bila aku cakap aku pandai baca al-quran in arabic. Dah memang kita guna itu pun kan. Dia baca in his own language which is in albanian language. Sebab tu dia jeleshhhhh. :P Reason aku tak khatam lagi sebab dulu masa aku mengaji, ustaz yang ajar aku tu selalu pindah. Sebab tu tak pernah habis. Sedih :( Terus dia cakap i deserve bomb in my mouth. Kejam okayy haahaha.

Seronok sangat ada kawan macam dia ni. He always keep reminding me to allah. Tak sia-sia aku add dia dan tebal muka cakap nak berkawan dengan dia dulu. Hahahahaa. Rasanya tahun 2013 aku kenal dia. Hihihii.


Ni conversation tahun lepas. I screenshot and keep it. Hihihi. I memang suka save conversation. Boleh baca balik nanti. :D

The way he advises me, he deserves to be called as friend dunia akhirah. A friend that keep reminding you to allah is the best companion. Insyallah.. Hopefully persahabatan kami akan kekal biarpun jarak memisahkan kami. Aisehmennnn. Hahahaha!

Till here then ~

xx 

2 comments

Write comments
Aqilah Azmi
AUTHOR
January 16, 2015 at 11:49 AM delete

Sweetnya nak jugak kawan cemni hm hiks. Piwit.
Ill kill u too! Hahahaa

Reply
avatar
anamizu
AUTHOR
February 5, 2015 at 9:44 PM delete

ha tudia Albanian. berjuta batu jauhnyaaaaaa hehe. tp tu la mmg tu la baru sahabat dunia akhirat. mengingatkan pd Allah selalu :)

Reply
avatar